donderdag 9 juli 2009

Mindfulnes en Time management

Mindfulness en Time Management

Je mindfulnesstraining doet me goed. Ik ben steeds vaker in het Hier en het Nu. Wat ik daarin lastig vind is dat ik bijvoorbeeld gisteren en vandaag al met mijn gedachten bij de (voorbereiding van de ) activiteiten van donderdag en vrijdag ben. Dan denk ik: stop, geniet en ben bij dit moment. Maar hoe moet ik de voorbereiding dan plannen? Als ik het op het laatste moment aan laat komen, kan ik stress krijgen omdat ik te weinig tijd blijk te hebben. Ik worstel dus met het in het hier en nu zijn en met planning/voorbereiding. Herken je dit?



Reactie

Herkenbaar. Voer met opmerkzaamheid en aandacht je voorbereiding uit. In het hier en nu kun je je bewust zijn van de activiteiten die je doet en die voorbereiding inhouden voor wat er donderdag en vrijdag komt. Het is hetzelfde als bewust aardappelen schillen. Je bent je er van bewust dat je het mes vasthoud, dat het mes door de schil glijd, dat je het mes licht vooruitduwt en dat met elke aardappel die je geschild hebt er een minder gedaan hoeft te worden. Het schillen kan vreugde geven, het beeld dat de pan met geschilde aardappelen voller wordt kan vreugde geven. En zo is het ook met de voorbereidingen die jij nu uitvoert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten